28 Ocak 2012 Cumartesi

Glee'nin Sevdiğim ve Nefret Ettiğim Yönleri

 Başlıktan da anlayabileceğiniz üzere yazımda glee'nin beni 'gleek' yapan  ve saçlarımı yoldurtturan özelliklerini yazacağım.Bu yazının bir amacı var mı ? Yok sanırım.Sadece bunlar hakkında yazmak istedim çünkü glee'ye karşı hislerim çok karışık. Bazen ilişkileri, diyalogları her şeyi mide bulandırıcı buluyorum ama bazen de glee bittikten sonra 'çok güzeldiii' minvalinde laflar ediyor ve aptalca bir sırıtmayla hemen youtube'dan o bölümdeki şarkıları dinliyorum.
İkinci sezonu ilk sezondan daha çok beğenmiştim ama şöyle bir bakınca birinci sezonun daha güzel olduğunu anlıyorum.
Gene çok konuştum hala okuyanlar varsa başlıyoruuum ! :P Konuşmaktan unuttum. Bilmeyenler için:  GLEE




                                                                 Sevdiğim Özellikler

1.Şarkılar.İğrenç şarkılar olsa da arada harika mash-uplar ve ilginç coverlar ortaya çıkabiliyor ve çıktığında da dinlemeden duramıyorum. Mesela
2.Karakterler.Özellikle Brittany ve Sue. Sue zaten efsane bir karakter.Öğrencileri fırlatması, Will'in saçı hakkındaki yorumları, milleti merdivenden itmesi...Peki ya brittany ? 'Yunuslar gay köpek balıklarıdırlar' demesi, yuva yapan bir leylek gördüğü için kendini hamile zannetmesi... İkisini de çok seviyorum.
3.Madonna,Britney Spears, Lady Gaga vb. sanatçı temalı bölümler.1. sınıftan beri anlayamadığım bir şekilde kendisine sempati beslememden de dolayı sanırım ama Britney bölümü en sevdiğim bölümlerin arasında mesela. Its Brittany,bitch !  Bu arada,bunu ilk defa benden duyacaksanız çüş diyeceğim , Michael Jackson bölümü geliyooor !
4.Konuk oyuncular. Malum dizi ünlü olunca  Kristin Chenoweth,Neil Patrick Harris, Gwyneth Paltrow vb. gibi konuk olduğu bölümlere ayrı bir zevk katan oyuncular geliyorlar.
5.Kendini ciddiye almaması.

                                                                  
                                                                                                                                
                                                               Sevmediğim Özellikler 

1.Dram. Glee komedi dizisi. Arada bir güldürüyor falan ama işi drama dökmeye çalışınca fena çuvallıyor.Zaten karakterizasyon berbat biz bu karakterlerle nasıl bir bağ kuracağız ve yaşadıklarına nasıl üzüleceğiz ? Glee dram yaratmaya çalışmasın.
2.MESAJ VERME ÇABASI. En nefret ettiğim de bu.Yaptıklarından pişman olan karakterlerimiz en sonunda hatalarından ders çıkarırlar ve dizinin sonunda berbat bir şarkı söylerler. Dünya barışına (!) ve insanlığa olan bir ritüeldir bu.
Born this way bölümü mesela. Gerçekten çok gereksizdi.Utandıkları özelliklerin yazılı olduğu bulüzler giyinip şarkı söylemelerini, bir grup depresyonda insanın yeni bir hayat kurmak için bir kulübe üye olduktan sonra terapistin ricasıyla kendileriyle yüzleşmeleri için, o bulüzleri giyinip şarkı söyleyemelerine benzettim.
Ha,Rachel ! Benden sana gleek tavsiyesi, burnunu yaptır ! Tamam sen born this way ama milleti dinleme beğenmiyorsan git yaptır bence.
3.Karakterizasyon.Bu önemli bir sorun. İlk sezonda 3-5 karakterden başka karakter yok gibiydi.İkinci sezon bu konuda daha iyiydi ve yan karakterleri de hikayeye dahil ettiler.Üçüncü sezon da karakterleri derinleştirmeye çalışıyorlar ama olan şu: Bir bölümde bir karakterin üzerine gidiyorlar onu derinleştiriyorlar bir bölüm sonra hiçbir şey yaşanmamış gibi ! Şirinlerde olurdu bu. Bir bölüm de bir karakterin başına bir olay gelirdi, bölüm onun hakkında olurdu.Sonra 5-6 bölüm göremezdik o karakteri.Şuan Glee'de bu oluyor. Ama Glee'nin şirinlerden farkı: Altın küre ve Emmy ödüllü 30'dan fazla ödül kazanmış bir dizi olması.
4.Blaine. Bu kadar mı itici olunur.Şarkı söylerken dizlerini bükmeler,son bölümde havuza atlarken bile bir farklı olma çabası, şarkı söylerken parmakları şıklatmalar...Yavuklun Kurt olmasaydı daha sayardım ama onun hatrı var.

 Ah glee hayırsız evlat gibisin laf söylüyorum ama sevmekten vazgeçemiyorum seni !
Yazıyı Sue ile kapatmak süper olur bence :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazabildiğiniz kadar yazınnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...