8 Şubat 2012 Çarşamba

Beş Küçük Domuz

Agatha Christie


 Yetenekli,yakışıklı ve gayet çapkın olan ressam Amyas Crale öldürülür.Karısı suçlu bulunur ve hapse girer. Bundan 16 yıl sonra Amyas ve Caroline'nin kızı Carla, Hercule Poirot'ya gelir ve annesinin suçlu olmadığını ispatlamasını ister.Zor olacağını bilse de Poirot 16 yıl önce gerçekleşen bu cinayeti araştırmaya karar verir.


 Agatha Christie'nin çoğu romanından farklı olarak bu romanda sadece 5 şüpheli var. Ama şüpheli sayısının az olması katili bulmamı kolaylaştırmadı. Aslında katili tahmin edemedim gene :) Romanın ortasından itibaren bir kişide takılmıştım ve kesin 'o'dur diyordum ama tabiki de  yanıldım. :)

Konunun ilginçliği ve Hercule Poirot'un  her zamanki harikalığıyla hemen okunup bitirilecek bir kitap Beş Küçük Domuz.Aynı zamanda bana göre Agatha Christie okumayan birinin okumaya başlarken ilk okuması gereken kitaplardan biri.
Agatha'nın en iyi kitabı değil. Böylece kişinin, diğer kitapları okumadan önce beklentileri çok çok  fazla yükselmemiş olacak ve hayal kırıklığına uğramayacak.Vasat bir kitap olmadığı için kişi, 'Okumaya gerek yok diğer kitaplar da bunun gibidir.' Demeyecek.Normal güzellikte bir kitap olmadığı için de 'Eh fena değildi ama diğerlerine gerek yok.' Da demeyecek.Söylediğim sebeplerden dolayı 'Agatha Christie okumamış birine okutulacak ilk kitap' görevini Porsuk Ağacı Cinayeti ve Sessiz Tanıktan alarak Beş Küçük Domuz'a veriyorum. :P

İyi okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazabildiğiniz kadar yazınnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...