8 Nisan 2012 Pazar

Sen to Chihiro no kamikakushi



Japon sinema tarihinin en iyi filmlerinden biri ve yapılmış en iyi animasyonlardan biri olarak kabul edilen ve yönetmeni Hayao Miyazaki olan, Imdb'de Toy Story 3'nin ardından (toy story 44, spirited away 45. Puan olarak spirited away daha yüksek fakat oylayanların sayısı farklı.) en yüksek puana sahip animasyon filmi olan Sen to Chihiro no kamikakushi , kısa adıyla Spirited Away, açıkladığım nedenlerden dolayı merak ettiğim bir filmdi.
Çekileli 11 yıl olan fakat benim dün izleyebildiğim bu film kesinlikle bir yazıyı hak ediyor.




Chihiro, babasının iş değişikliği yüzünden bulunduğu yerden ayrılmak zorunda kalan 10 yaşındaki kızımızdır.Yolculuk sırasında Chihiro ve ailesi bir yerde dururlar.Burada Chihiro'nun anne ve babası buradaki yemekleri yedikleri için domuza dönüşür.Biraz sonra burayı ruhlar istila eder ve Chihiro kendini bir hayalet kasabasında bulur.Chihiro korkmuş bir şekilde dururken Haku isminde bir delikanlı   -,-    Chihiroya yardım eder ve öğütlerini dinlemesi gerektiğini söyler.Chihiro hayatta kalmak istiyorsa kendine hayaletler için bir dinlenme tesisinde iş bulmak zorundadır.İş bulur bulmasına ama  her şey buradan sonra başlar.



Söylediğim sebeplerden dolayı filmle ilgili beklentilerim haliyle çok büyüktü.Dün izlemeyi bitirdiğim zaman: ''Güzeldi ama o kadar güzel mi ??'' diye düşünmüştüm.Evet biraz abartıldı gibi gelmişti. Fakat şuan geriye dönüp filmi hatırladığım zaman bariz hatalar olmadığını görüyorum ve gittikçe daha çok beğeniyorum.


Bir kere görsel olarak çok hoşuma gitti.Konusu çok ilginç.Miyazaki'nin yarattığı dünya birkaç gün rüyalarınızı süsleyebilir.Bir kere daha izleme isteği yaratıyor.(Ben bu yazıyı yazarken canım tekrar izlemek istedi mesela.)
Miyazaki'nin verdiği mesajlar ve bu mesajları verme şekli çok iyi.Ama lütfen ''Bir filmde iki çocuk varsa bu çocuklar birbirlerine aşık olurlar'' klişesi de lütfen son bulsun.




Kısaca özetlemem gerekirse, pek belli etmediğimi biliyorum ama ben filmi çok beğendim.Birçok insan gibi izlediğim en iyi animasyondu diyenlerden değilim ama en iyilerdendi diyebilirim.İlk onuma girebilir.Benim gibi Dreamworks, Pixar vb. firmaların yapımlarını izlemeye alışkınsanız bu filme ısınmanız biraz daha zor olabilir.Ben  bu yazıyı yazarken ve filmi bir kere daha değerlendirirken olabildiğim kadar objektif oldum ve sanırım düne göre daha  çok beğenmemin nedeni de bu.
Ben geçte olsa izledim beğendim, benim gibi izlemeyenlere de tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazabildiğiniz kadar yazınnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...