19 Temmuz 2011 Salı

Son Olimposlu - RICK RIORDAN

  Evet bir serinin daha sonuna geldim.Percy Jackson ve olimposlular serisinin son kitabı Son olimposlu da bitti.Özellikle ilk kitaplarda çocuk kitabının önüne fazla geçemese de konu çok ilgi duyduğum bir konu olduğu için serinin her kitabını okurken zevk aldım.Hayvanlar kadar ödül alıp her kitabı bestseller olabilecek bir seri mi tam  bilmiyorum ama twilight serisi gibi değil percy jackson.İyi kötü farklı bir konusu var ve genel olarak çıta hiç düşmüyor.Konu da şöyle:


  Kronos'un ordusu giderek güçleniyor.Tanrılar daha önce yenildikleri ve ortaya çıkmasında Percy'ninde payının olduğu Tayfunla savaşırken olimposu korumak percy ve melez arkadaşlarına düşüyor.Kronos'un ordusu sayıca fazla ve daha güçlüler. Yanlarında minik tanrılar ve bazı melezlerde var. Yani Percy ve diğerleri için her şey gitgide kötüye gidiyor.Son kitapta hiçbir şey percy'nin lehine değil.Bu bakımdan Riordan  kitabında savaşı yansıtabilmeyi başarmış.İlk bölümden itibaren süren bir savaş var.Ölenler, yaralananlar,hainler,kahramanlar.Bir ara ciddi ciddi kaybedeceklerini, kaybetmeseler bile neredeyse herkesin öleceğini düşünmüştüm.Savaşta çoğu şeyin tahmin edilebilir olması sürpriz elementini yok ediyor.Ama riordan percy'nin aşk hayatı (!) hakkında sonuna kadar ipucu vermemeyi başarıyor.Annabeth ve rachel arasında kimi seçeceğini bilmek kolay olmuyor. İkisinin  de percy'ye   yakınlık göstermesi ve percy'nin  ikisine de yakınlık göstermesi (çüş  !) işleri zora sokuyor.Annabeth percy'den hoşlanıyor. Ama luke zaafı da bilinen bir gerçek.Son derece gizemli rachel da percy'den mi hoşlanıyor yoksa percy'nin kapılarını açtığı dünyadan mı ? İkisini de sonuna kadar öğrenemiyoruz. (tahmin ettiğim kişi ile olmasa da birlikte olduğu kişi aslında istediğim kişi olduğundan sevindim ben) Romantizmi fazla anlattım ama aşk kesinlikle birinci plan değil kitapta. Olması gerektiği gibi içinde bulundukları korkunç durum ön planda.Ve olaylar buna göre ilerliyor.4. kitabın sonunda Nico'nun percy'ye açıkladığı planı, 5. kitabın ortalarına kadar öğrenemememiz çok iyi olmuş.Olaylar tahmin edilebilir olduğu için çoğu şeyi bildiğim halde okuyor gibi bir hisse kapıldım ara sıra. Ama Nico'nun planı kitaptaki merak konularından biri olduğu için ilgiyi açık tutuyor.
   4. kitap için serinin en sevdiğim kitabı demişim.Geri alıyorum bu lafı. Serinin en güzel kitabı son kitap yani Son Olimposlu bana göre. ikinci sırada Labirent savaşı. Üçüncü sıraya iki kitap koyuyorum Titan'ın Laneti ve Canavarlar Deniz'i. Son olarak da ilk kitap olan Şimşek Hırsızı diyorum. Okuyanlar anlamıştır sıralamam son kitaptan ilk kitaba göre oldu. Buda demektir ki her kitap bir öncekinden daha güzel. Eğer okumamışsanız ve seriye başlamayı düşünüyorsanız başlayın diyorum.İlk kitaptan sonra bırakmak isteyebilirsiniz.Zorlayıp ikinci kitaba başlayın. Gerisi gelir zaten :) Percy Jackson ve Olimposlular serisi özellikle fantastik severlerin ve eğlenmek isteyenlerin okuması gereken bir kitap.Ben okudum bitirdim, sizde okuyun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazabildiğiniz kadar yazınnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...