13 Temmuz 2011 Çarşamba

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

IMDb Puanı:8.7/10
Benim Puanım:6.9./10

Ve efsane bittii... Kitapları çok sevilerek okunan fakat çoğu filmine ifrit olunan seri bitti.Sizleri bilmem ama ben bir Harry Potter fanı olarak Harry Potter ı hiç unutmayacağım.Harry pek iyi bir filmle veda etmedi ne yazıkki. İzlerken gözüme çok takılan ayrıntılar olsa da filmden buruk bir sevinçle ayrıldığımdan ve hala etkisinde olduğumdan dolayı ne kadar objektif olabilirim bilmiyorum. Evet şimdi sıra efsanenin son filmini incelemeye geldi...



Film diğer filmin bittiği yerden başladı. 3-5 sahne gözüktü fakat çok hızlıydı bunlar ve doğal olarak biraz ''hopp noluyo lann'' oldum.Daniel radcliffe'in hiçte oskarlık olmayan oyunculuğunun yanında tüm duyguları alıp götüren dublaj, ilk sahneleri biraz işkenceye çevirdi.Hızlı bir biçimde gringotts soygununa geçildi. Çok özlü iksirle Bellatrix olan Hermionie'nin sahneleri çok güzeldi. Burada Helena Bonham Carter'ın müthiş oyunculuğu sayesinde Bellatrix gibi de gözükse o kişinin Hermione olduğunu anlayabildik.Sonra görsel olarak çok güzel sahneler seyrettik. ( cüce bankası gringotts'daki ''korumaların'' polis kıyafeti giymesini anlamadım bu arada)İlk yarıyı doğru düzgün izleyemedim üç boyutlu gözlüğüm bozuktu bu yüzden bu sahnelerin tadını alamadım ne yazık ki :(  Fakat film gerçekten üç boyutun hakkını verdi.Üç boyutla eğlenmek için bile izlenebilir film.Fakat ilk yarı çok acele gibiydi. İlk yarı bittiğinde Hogwarts savaşı  başlamıştı bile. Bazı sahneler atılmış [harrynin pelerinin içinde Ravenclaw ortak salonuna girmesi( bir Ravenclaw'lı olarak bu benim için önemli bir sahneydi.) ] saçma olan yeni sahneler eklenmişti. McGonagall savaşta okulu korumak için bir büyü yaptıktan sonra neşeyle ''Ayol hep bu büyüyü yapmak istemişimdir.''  dememiştir sanırım.(McGonagall ile ilgili şu olayda rahatsız etti beni. Neden Slytherin öğrencileri zindanlara gidiyor ? Kitapta Dumbledore  bunu istemeyeceği için onları serbest bırakmışlardı.)  Peki yüzlerce ölüm yiyeni bir köprüde derslerdeki en beceriksiz öğrenci Neville ile bırakmak ? Ah lütfeen.İlk başlarda  övüp sonra acımasızlaştığımı biliyorum fakat bunların bir nedeni de gözlük yüzünden ara sıra çift kafa görmem ve Neville'in 15 parmağı varmış gibi görmemden dolayı da olabilir.

Filmin ikinci yarısı tamamen Hogwarts savaşına aitti.Tüm umutların birleştiği tek yer olan Hogwarts, son savaşını yapıyordu.Hogwarts'taki savaş sahneleri etkileyici fakat vasattı. Molly'nin Bellatrix'İn ağzına sıçma sahnesi acele de olsa bir şekilde normaldi. Ölülerin gösterildiği yerler çok uzun sürmedi .Tahmin ettiğim gibi kendimi tutamadım buralarda ağladım ! Spoiler vermek istemiyorum birinin ölenlerden birine sarılmasında çok kötü oldum.Evli çiftimizin ölümü de çok üzücüydü (buralar biraz uzun olsa iyice dağılırdım)Voldinin yılanı nagini son derece ürkütücüydü.Merakla beklediğim Snape'in düşünseli sahnesi ise umduğum gibi değildi. Savaşa fazla odaklandıklarından sanırım bu sahne çok daha iyi ve açıklayıcı olabilirdi.Kitabı okumayanlar nasıl anladı artık bilemiyorum.Çünkü okuduğumda şok olmuştum fakat kitabı okumayan arkadaşlarım filmden sonra oha snape falan demediler hiç.İtiraf etmem gerekirse Hermionie Harry'e mühim olaydan önce sarıldığında çok duygulandım ve ağladım.Canım Emma Watson.İlk filmden bu yana en büyük gelişmeyi Emma'nın yaptığını düşünüyorum.(part 1 e göre pek bi numarasını göremedik o ayrı)Ve Harry ile Dumbledore'un konuşma sahnesi. Bu sahne gerçekten huzur vericiydi.Fakat kitapta burda harry çıplaktı. Sonradan bir şey buluyor ve giyiniyordu.Çok merak ettiğimden değil tabiki fakat arafa da kot pantolon ve bulüz ile gelinmez ki.Harry ile Voldemort'un savaşı da güzeldi fakat voldi kitaptaki gibi ürkütücü değildi. Özellikle kitapta olmayıp filme eklenen havadaki sahneleri gereksiz fakat görsel olarak güzeldi.Kitapta beğenmediğim (ya da yetersiz bulduğum) tek yer olan ve 19 yıl sonralarını anlatan sahne filmde daha da kötüydü. Kitabı okumayanlar Harry ve Ginny'nin  çocuklarından ikisinin adlarının Lilly ve James olduğunu nasıl bilecekler ? Gözümde yeni Harry potter olan Tonks ve Lupin'in çocuğu Tedy'nin Bill ve Fleur'un çocuklarıyla işi pişirdiğini, bunların hiçbirini bilemeyecekler.Kesinlikle daha iyi bir film olabilirdi.Ama beklentilerim çok düşük olduğundan nefret edemedim filmden.Kitabı okumadıysanız fakat filmleri izlediyseniz  görsel olarak çok zevk alacaksınız bence.Fakat ne kadar anlaşılır bilemem.Son olarak şunu söylemek istiyorum gerçek harry potter kitaplardır filmler değil lütfen kitapları okuyun



2 yorum:

  1. kadir çok güzel bir inceleme olmuş sana katılıyorum.ama şu gözlük yüzünden epey sahneyi kaçırmışsın.Ben bu filmi asla unutmayacağım...

    YanıtlaSil
  2. Güzeldi fakat çok eksik vardı. Çok çok daha iyi olabilirdi. Özellikle part 1 gibi güzel bir filmden sonra.

    YanıtlaSil

Yazabildiğiniz kadar yazınnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...