11 Eylül 2011 Pazar

Bir Gün (One Day)

  Tarih 15 Temmuz 1988. Çok zeki, güzel ama güzelliğini saklayan, çift anadal yapmış Emma ve yakışıklı, geleceğini çok düşünmeyen,zengin denilebilecek bir ailenin oğlu Dexter mezuniyet gecelerini beraber geçirirler.Bu geceden sonra yakın arkadaş olurlar ve bizde 20 sene boyunca onların her 15 Temmuz'larını okuruz.Bazen beraber olurlar, bazen mektuplaşırlar, bazen  hiç görüşmezler.Ama biz her 15 Temmuz'da yanlarında olup gelecek kaygılarına, sevinçlerine,ilişkilerine,suçluluklarına tanık oluruz.



  Tek cümle. Çok iyi bir kitap.Karakterlerin sürekli birbirlerine ''Sana hastayım ölüyorum ay valla billa bitiyorum sanaaa'' dedikleri bir aşk romanı değil Bir Gün. Aksine korkunç bir şekilde dürüst ve gerçekçi.
20'li yaşlarda üniversite sonrası hayaller, 30'larda hayallerin çoğunun hayal olarak kaldığını anlamak ve 40'larda hayatlarının rutinleşmeye başlaması çok gerçekçi bir şekilde yüzümüze vuruluyor. Konuyu duyduğumda şüphelerim vardı, yılda bir günlerini öğreniyorsak diğer günler yaşadıkları olayları nasıl öğrenecektik ? Ama David Nicholls öyle ustaca ipuçları serpiştirmiş ki aralara pek bir şey kaçırmıyorsunuz. Hatta yılda bir gün olması merak duygunuzu da arttırıyor! Eğer biriyle ilişkileri varsa 'Acaba ayrıldılar mı ?' İşe başlamışlarsa 'Terfi aldılar mı ? İşten çıktılar mı ?' diye düşünüyorsunuz.Zaten Dex ve Em acaba birlikte olacaklar mı merakı varken birde böyle düşününce insan daha çok merak ediyor ve öğrenmek istiyor.David Nicholls'ın harika karakterizasyonu sayesinde onlara karakter demek istemiyorum.Kitap başladığından beri onların yanındaydım ve kitap bitince usulca oradan ayrıldım sanki.

   Ara sıra güldüren, bazen ağlatan gerçekçi ve sürükleyici bir roman.Amacı eğitmeye çalışmak olmasına rağmen pek beceremeyen ama arka kapakta böyle yazıyor diye okuyup kendini zorla beğendirtten insanlar aldığı için çok satan olan, sonra çok satan olduğu için daha çok satan kitaplar gibi değil kesinlikle.Belirli bir konusu olan ama mutluluğu,gerçekçiliği,üzüntüyü,hayalleri çok güzel aktardığı için de sizi eğiten bir roman.Özellikle benim gibi üniversiteye başlamamışsanız.Bir de filmi varmış bu kitabın. Türkiye'de vizyona girecek mi bilmiyorum ama trailerı izlediğim kadarıyla şunu söyleyebilirim:  Anne Hathaway tip olarak pek Emma olmamış ama trailerdaki mimikleri ve gözlükleri çok hoşuma gitti.İlk duyduğumdaki gibi  'Ne alaka ?' demiyorum artık.Jim Sturgess süper olmuş.İnşallah filmi romantik komedi yapmamışlardır.IMDb puanı çok iyi de değil. Beklentilerim düşmüş durumda. Ama her şekilde izleyeceğim FİLMİ

NOT: İnternette biraz daha araştırma yapmak istiyorsanız bazı forumlara ve sitelere dikkat edin ! Çünkü olayları baştan sona anlatıp sadece sonunu anlatmayan ama o kadar olayı okuyunca sonunu anlayacağınız siteler mevcut ve arama motorunda üst sıradalar.Neyseki ben kitabı okumadan önce çok araştırmamıştım ve kitabı okuduktan sonra araştırırken gördüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazabildiğiniz kadar yazınnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...