7 Ağustos 2011 Pazar

Şirinler (2011)

 Büyük küçük bilmeyen yoktur şirinleri.Mantar evlerinde yaşayan küçük mü küçük tatlı mı tatlı mavi yaratıklardır.İsimlerini özelliklerine göre (sakar,gözlüklü,cesur vb.) alırlar.İşte Hollywood bu arkadaşlarımızın filmini çekmeye karar vermiş. Herkes gibi bende çok heyecanlanmıştım film vizyona girdiğinde.Hem de Neil Patrick Harris ve Glee sayesinde tanıyıp sevdiğimiz (en azından ben böyle tanıdım) Jayma Mays oynuyordu.Hollywood'un Şirinler'i mahvetmemesini  ve salonun %75'ini kaplayan 7 yaş altı çocukların susmasını umarak filmi izlemeye başladım


 Şirinlerimiz bu sefer köylerinde değil de new york'talar.Bazı kişiler köylerinde olmaları gerektiğini söylüyor  fakat ben buna katılmıyorum.Sıradan bir dizi bölümü gibi olurdu köyde olsalardı. Fakat bu bir film ve biraz daha yaratıcı olmaları gerekiyor.Şirinlerin New York ile ilgili izlenimleri çok hoştu. Sevmediğim  dublajın altında daha ne espriler vardır kesin ama düzgünce duyamadık onları.Bu filmle ilgili beni rahatsız eden bir şey çok fazla çocuk filmi gibi olması.1950'de yazılmış bir çizgi roman bu. Birçok ülkede 1981 yılından 1990 yılına kadar yayınlanmış. İzleyenlerin hepsi büyümüş eşek kadar olmuş ve nostalji yapmak için izlemek istemişlerdir filmi.Büyüdükleri için zevkleri değişmiş ve çoğu artık bir filme daha farklı bakıyordur.Türkiyede bile sürekli izleyicisi olan kişilerin en küçüğü 13 yaşında. Ama film 7 yaşındakiler için çekilmiş !  Sanıyorum Imdb puanının düşük olmasının onlarca sebebinden biri de bu.Harris ve Mays'in karakterleri feci sıkıcı.(Bu arada kedi Azman çok komik filmi bayağı kurtarıyor :) Bence onlar da bunun farkındalar çünkü gayet güzel sıkıcı olmuşlar :).Film hakkında bu kadar saydım ama sezarın hakkı sezara başta yazdığım %75'in anlamadığı çok güzel espriler vardı, çok beğendim :)
                                                                                                             
                                                                                                  




 
   Çekimler ne kadar sürdü  bilmiyorum ama film biraz acele ile yapılmış, adı şirinler olduğundan herkesin gideceğini bildikleri için fazla özen gösterilmemiş gibi geldi bana.Aslında filmi eleştirmek istemiyorum çünkü izlerken acayip derecede eğlendim.Şirinler bu olsun o kadar :).Bence çok güzel bir film  Şirinler, sonlara doğru sıkılma ihtimalinizin olduğu fakat  komik ve insanı mutlu ediyor..Nostalji yapmak ve 3D ile eğlenmek isteyenler bence gitsin bu filme.Çocuğunuz yeğeniniz veya küçük kardeşiniz varsa onu da götürün eğlensin gariban :) Ama yanınızda çocuk yoksa ve iki dakikada bir ''Zümrüüüüt'' ''Ya yapmaaa'' gibi sesler duyup, film sırasında koşarak koltuk değiştirmeye giden çocukları görmek istemiyorsanız geç bir seansa gidin.3D'yi zaten sevmem diyorsanız bekleyip dvd'sini alın yada internetten izleyin.Dublajsız çok daha güzeldir diye düşünüyorum.Son olarak Gargamel'in Şirin baba kuklasının sözü ile kapatıyorum yazımı :) '' Merhaba ben Şirin Baba, doksan dokuz oğlum ve bir kızım var fakat bu hiç anormal değil.''

                                                                    
                                                          
Marliyn Monroe göndermesine bayıldım :)
                            

2 yorum:

  1. Şirinleri seven herkes eğlenecektir. Eline sağlık (:

    YanıtlaSil
  2. Evet bende öyle düşünüyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yazabildiğiniz kadar yazınnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...