19 Haziran 2011 Pazar

Serenity/Firefly

Dün Survivor bittikten sonra kanalları dolaşayım bakayım neler var dedim. Serenity'i  gördüm ! Kısa bir süre önce Firefly dizisini izlemiş ve beğenmiştim. Serenity'nin cd-sini alıp izlemek istiyordum.Görmem iyi tesadüf oldu ama şansa bakın ki dublajdı, saat gece 12 idi ve benim gibi tavuk bir insan zor ayakta duruyordu.Olsun dedim dublaj olsun dublaja küfür ede ede filmi izlerim oda beni uyanık tutar dedim.Başladım izlemeyee.. Amanınn ne güzel bir filmdi o öyle dublaj olmasa ve uyanık olsam daha da zevk alabilirdim ama bunlara rağmen gayet güzeldi. Gelelim daha ayrıntılı incelemeyee..
IMDb puanı:7.9/10
Benim puanım:8/10




Dizinin ve filmin varlığını bilmeyenler için söyleyeyim Buffy ve Angel sayesinde taptığımız Joss Whedon yeni bir dizi yapıyordu. Üstelik Western-Bilimkurgu ! Aynı zamanda önceki dizilerinde rol alan sevip saydığımız ''Whedon Oyuncuları''ndan bazıları vardı. Dizi başladı, bölümler fena değildi, karakterlerin her biri ilginçti.Ama aptal Fox bu diziyi ilk sezonunda iptal etti.Burada Whedon çok suçlu bence. Öğrendiğime göre Angel da Fox kanalındaymış yani Angel'ı en güzel sezonunda iptal eden de Fox muş! Ulan manyak Whedon, senin başından böyle bir olay geçmiş sen niye gidersin Fox a be anam ! Her neyse, sonra firefly'ın dvd si çıkmış ve bayağı satmış. Bu paralarla Whedon diziyi tamamlar niteliğinde olan Serenity'i çekmiş. Bu kadar derin bir konusu olan dizi nasıl 2 saatlik bir film ile tamamlanır bilemem ama Whedon iyi iş çıkarmış.Bu kadar yazdım ama konusunu yazmadım. Gelecekte dünya da yer kalmamış ve insanlar başka gezegenlere gitmişler. İttifak güçleri diğer insanlara egemen olmak istemiştir. Ama boyun eğmeyenler (bağımsızlar) vardır. Bu bağımsızlar ile İttifak arasında bir savaş çıkar. Bu savaşta gazi olan Malcolm (Mal) Reynolds ve yardımcısı Zoe :(filmde o beyaz kıyafeti giydiğinde çok üzülmüştüm) bir gemi satın alırlar ve Mal  mürettebat toplar. Mürettebatta acayip şeker bir kız olan  Makinist Kaylee , geminin pilotu ve Zoe'nin kocası ''Space Xander'' Wash, son derece piç ama komik olan Jayne,Yüksek sınıf insanlara hitap eden çok saygı duyulan  ama fahişeliğin geliştirilmiş versiyonu olan ''companion'' İnara, kanun kaçağı doktor Simon kanun kaçağı olmasının sebebi de kaçırılıp üstünde deneyler yapılan kız kardeşi River ı (en sevdiğim karakter dizide) İttifaktan kurtarmasıdır.                                                                                                             
Canımız kanımız River'ımız


Bunların yanında  bir de shepherd diye bir papaz var. Ama bu adam çok garip. Papaz olduğunu söylüyor ama İttifak'a özel kimlik gösteriyor silahlar hakkında birçok şey biliyor kısacası bir papazın bilemeyeceği her şeyi biliyor. Hatta bir bölümde ittifaktan biri o bir papaz değil gibi bir cümle zikretmişti diye hatırlıyorum. Filmde fazla takmadılar bu adamı fakat dizi devam etseydi onunla ilgili bir sürü acı gerçekler öğrenecektik gibime geliyor ama Firefly bitince  başta Shepherd olmak üzere  tüm  karakterler sırlarıyla beraber keşfedilemeden gidiyor.İşte böyle.. Firefly tek sezonlu bir dizi için gayet güzel Serenity ise özellikle bilimkurgu hayranlarının çok hoşuna gidecek bir film. Serenity'i izlemek için illa Firefly'ı izlemenize gerek yok aynı zamanda bağımsız izlenebilecek bir film Serenity. Şimdi sizleri sözleri Mal'ı anlatan Firefly'ın güzel jeneriği ile baş başa bırakıyorum







2 yorum:

  1. ben şimdi tekrar sardım firefly'a, cidden şaka gibi böyle bir dizinin iptal edilmesi. bu arada whedon firefly'a başladığında angel daha bitmemişmiş, o yüzden hadi firefly'da fox'a güvenme yanlışlığını yaptı desek dollhouse'a ne buyrulur? adam hem angel hem firefly'a iptal olunca fox'a küsüp 5 sene içine kapandı, en sonunda yeni bir dizi projesiyle döndüğünde yine fox'a gitti ve tabii ki o diziyi de iptal etti fox. artık kendi kaşındı demek istiyorum :d

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de Whedon kaşınmış.Dollhouse'u izlemedim ama Angel tam da en sevdiğim sezonda iptal oldu ya... Hadi Angel beş sezon oynadı, ya Firefly ? O kadar iğrenç diziler seksen beş sezon sürüyor ama firefly ilk sezonda gidiyor..

    YanıtlaSil

Yazabildiğiniz kadar yazınnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...